lørdag 14. desember 2019

Medio desember


Det ble en fin tur med fjordfiske etter sjøørret i dag innerst i Skjoldafjorden øst for Haugesund.

Frank og Johnny var allerede på plass da jeg ankom litt over 10. En sjøørret på rundt 600g hadde vært innom i håven til Frank, men ellers var det lite liv.


En halvtime etter at jeg startet fisket hadde jeg en blank halvkilos inn på gresset i vannkanten, men lite kjenninger ellers de nærmeste timene.


Det var ikke mye fangst å berette om på noen av oss, opp mot halvkiloen de som var innom håven, men det var ikke mange. Johnny målte temperaturen i sjøen til 6 grader.


Mitt resultat ble til slutt 3, de to første omtrent like store, rundt halvkiloen i størrelse, den siste en bitte liten tass.


Likevel så ble det fine 5 timer på fiskeplassen, i virkelig godt selskap. Frank og Johnny ville forsøke litt til fram mot solnedgang da jeg forlot selskapet i tretida.

Ny tur i morgen er planen. Stay tuned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.