søndag 25. april 2021

4 vakre ørreter

 

Jeg var tidlig av gårde i morges for å få utnyttet søndagen til flere ting. Først altså en fisketur.

Som nevnt i blogginnlegget i går så herjer nordavinden over Haugalandet. Da gjelder det å finne et fiskevann litt i le for det verste. Jeg har noen alternativer og i morges gikk turen til ett av disse.

Det er sjelden jeg er innom dette vannet, men her går det virkelig fin fisk vet jeg. Sist jeg var her ble det ørret oppunder kiloen.

Det gikk ikke mange kastene før det var finfin fisk på Aura Flak-sluken, rød og kobber. Den sluken fanger godt altså.

Det må være en av de aller vakreste ørreter jeg har fanget, den første i morges. For noen flotte farger og flekker (bildet øverst)!

Noen hundre meter lenger borte tar jeg inn to fine ørreter på rad, også på Aura Flake. Disse to er litt mindre enn den første.

På tuppen av et nes er fjerde ørreten snart i håven etter en fin fight. Denne bikker halvkiloen, men er nok litt mindre enn den første i dag.

Alle ørreter fanget i formiddag, svømmer fremdeles i vannet. Det får bli en ny tur hit igjen om et års tid tenker jeg.

Nå blir det nok ikke mye tur før kanskje neste helg. Resten av søndagen i dag går til litt stell av diverse turutstyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.