tirsdag 7. september 2021

Igjen på jakt etter forskjellige trær

 

Denne uken var jeg igjen på tur i nærskogen på jakt etter ulike treslag sammen med klassene mine i naturfag.

Det er tre år siden sist og det er like artig synes jeg. Spesielt artig er det etter at vi tok i bruk den geniale og enkle mobilappen "Treslag - på tur i skogen". En utrolig fin, liten app som barn og unge lett finner ut å kunne bruke.

Mine to klasser fikk testet appen godt denne uka da vi i delingstimene i naturfag tok turen bort i nærskogen vår ved skolen. Elevene fant mange av artene appen inneholder.

Neste naturfagstime skal eleven velge seg et tre de fant og skrive en informasjonsplakat om treet.

Se også blogginnlegget "Norske løvtrær" fra 2012 her.

PS! Vil du lese mer på bloggen om min lærerhverdag så klikker du her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.