onsdag 28. februar 2024

Utforbakke?

 

Med et bilde fra Rondane med utsikt vestover mot Jotunheimen, så får det bli headingen på dette blogginnlegget. Bildet er for øvrig fra den flotte rundturen jeg hadde i Rondane i 2013.

Normalt ville jeg sagt det var utforbakke mot lysere og varmere tider nå. Akkurat i dag kan det diskuteres om det er det, mentalt sett. Tilbake fra sjukehuset i dag så ser det jammen ikke mye lyst ut. Ortopeden bekreftet det som radiologen viste meg på bildene. Bruddet i foten var ikke tilhelet.

Jeg fikk lov av radiologen å avfotografere bildene, der det første viser bildet som ble tatt 17. januar, etter 5 uker med gips, og det andre fra i dag, 6 uker etter (her er bildet som ble tatt 13. desember).

Bruddet, Jones' fraktur, ses til høyre i bildet fra 17. januar 2024

Det kommer rimelig tydelig fram av bildene at det ikke har skjedd særlig mye i bruddstedet de siste 6 ukene. Jeg klarer i alle fall ikke se noen forskjell.

Bruddet, Jones' fraktur, ses til høyre i bildet fra 28. februar 2024

Det er jo fortærende også. Jeg hadde et håp om at det kunne gå veien nå, men samtidig var jeg også realistisk med tanke på nettopp hva som sies om et slikt brudd akkurat her. Det er en stor sjanse for at et brudd her ikke leges.

Ortopeden ville gi det noen uker til, men var ikke særlig optimistisk. Det blir med ganske stor sannsynlighet et inngrep kunne han fortelle slik det så ut.

Han lot meg slippe å gå med den store "slalåmstøvelen" framover og jeg kunne heller bruke de gode fjellstøvlene mine i stedet. Det var i alle fall et lyspunkt. Aksjonsradien min blir noe bedre da nemlig.

Det blir likevel fortsatt sykemelding i 50% fram til påsken. Om det blir sørlandstur da, ja det er ennå usikkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.