lørdag 2. mars 2024

På andre kastet!

 

Sist helg var jeg freidig nok til å tromme i gang ørretsesongen her i distriktet. I dag var det nok et forsøk. Det er nemlig vårlige temperaturer på gang.

Men, ikke mer enn tre-fire grader da jeg parkerte bilen. Nesten vindstille derimot. På andre kastet med en 7 grams sølvkrokensluk, ja da satt den. Det er skikkelig moro å fiske etter disse vårørretene. Ofte er de ikke så kresne i matveien.

Rundt tre hekto stor kanskje? I alle fall litt mindre enn årets første jeg tok sist helg.

Den neste halve timen ble det én mistet og et par napp før andre ørreten for dagen satt spikret. Noen færre gram i størrelse kanskje, men sprek. 

Begge fiskene ble tatt på land i kultiverings øyemed her i vannet.

Temperaturen steg uvanlig fort den timen jeg fisket i formiddag. Da jeg var tilbake i bilen viste termometeret hele 7 varmegrader. Hjemme hele 10. Det her lover godt for morgendagens tur også. Da får jeg også selskap.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.