søndag 15. september 2024

Tilbake til Otertong

 

Relativt tidlig avgang i morges retning østover i skikkelig regnvær. Otertong i Skjoldafjorden var målet.

Det må være over et år siden sist jeg var lengst nordøst i Skjoldafjorden til det fine friluftsområdet Otertong. Noen timers fisketur hit er sjelden feil.

Jeg var på plass litt over ni i dag i regnværet og det var liv i andre enden av snøret fra første kast av.

Ørreten jaget tydeligvis noen stimer med småsild rundt i vika jeg fisket og det ble nok et tosifret antall småørreter + et par makrell de timene jeg fisket i formiddag.

Den siste ørreten var såpass fin i formen og den største i dag så den ble med hjem sammen med en fin makrell som tok på et av de siste kastene i dag.

Det var i grunnen ganske så høstlig i dag på Otertong og litt forblåst der man ikke fant le for været. Jeg tilbrakte det meste av tiden på nordsiden der det var best le for sønnavinden og regnværet derfra.

Kaldt var det dog ikke. Femten grader viste termometeret i bilen da jeg våt og fornøyd kjørte hjemover igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.