lørdag 12. oktober 2024

15 flotte dager på Sørlandet!

 

Det skal godt gjøres å ikke huske nettopp disse to drøye ukene denne høsten. Det ble nemlig 15 dager på herlige Sørlandet i høst.

Det var ikke veldig planlagt, men med en ukes ferie til gode fra i sommer, ja så kunne høstferien bli hele to!

Jeg har fått utnyttet disse to ukene svært godt med både hytteliv slik det skal leves ved sjøen og litt arbeid. Det vet alle som har hytte må til. Det ble noen skikkelige bæreøkter et par av dagene, men akkurat det var planlagt også.

Krabbeteina ble pimpet til hummerteine og forsøkt til nettopp det uten hummerfangst. Vel, da kan jeg krysse av for at det er forsøkt i alle fall. Tror jeg dropper det neste høst.

Det ble i alle fall litt fiskefangst de dagene jeg var på sjøen, ja den første uka var jeg vel på sjøen opptil to ganger til dagen. Mest spesielt var vel fjesingen som beit på harpa. Det skjer ikke for ofte. Ellers var det mest makrell, sei og lyr som ble tatt opp.

Den beste dagen på sjøen ble det en 4-5 kilos torsk i enden av harpa som var endesatt med en fin, feit og rosa shad som torsken virkelig hadde slukt. De liker rosa, torskene.

Der den første uka ble fantastisk værmessig med vindstille dager og strålende sol, ble den andre langt mer skiftende med vind og nedbør. Ikke det at det gjør så altfor mye. Jeg storkoser meg uansett på hytta.

Nå blir det ikke nedover til Sørlandet igjen før til jul tenker jeg. Det gledes til det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.