lørdag 19. oktober 2024

Flott tur til Skjoldafjorden

 

Det ble en virkelig flott tur ut i dag der turen gikk til Skjoldafjorden og Otertong lengst nordøst.

I sommerlige temperaturer opp i 15-16 grader(!) ankom jeg Otertong i morges og jeg hadde ikke tatt mange kastene før også Johnny dukket opp. Jeg møtte ham sist på Lie forrige helg og sa jeg ville ha meg en tur hit denne helga.

Mens vi sitter og prater dukker også Frank endelig opp. Han er også klar for noen timers fiske her på Otertong.

Det var fisk på hos turbloggeren på første kast i morges, men langt fra noen kilosfisk. Den datt også av etter få sekunder.

Alle tre fikk fisk på turen i dag, men ingen av de kan kalles trofefisker. Vi bikket vel aldri over halvkiloen i dag. Frank var den som kunne notere seg flest arter med både en torsk og en lyr i tillegg til et par tre små ørreter.

Oppsummert var turen virkelig flott og nesten rart at vi fikk plassen for oss selv i dag. En aldeles nydelig høstdag med sommerlige temperaturer. Nesten vindstille der vi hadde basecampen under fisket i dag. Fiske og fiske, fru Blom. Det var like mye prat over kaffekoppen som fiske, og kanskje mer også.

Johnny var vel den som hadde snøret mest i vannet de timene vi var på Otertong i dag, og nok også han som fikk flest. Likevel ingen store å snakke om. Uansett må turen ses på som en suksess. Fantastisk flott høstvær med kun noen dråper fra oven av og til og faktisk et par solgløtt også.

Ny tur i morgen på turbloggeren. Trolig etter saltvannsfisk da også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.