lørdag 10. mai 2014

Tidlig avgårde med Ally


Det beste fiskebettet er ofte tidlig på morgenen når det er finvær. Det gjaldt i dag også. Det var i løpet av de to første timene ørreten var interessert. Seinere ble det langt mellom kjenningene.

Disen lå mykt over vannflaten da jeg sjøsatte Ally i et vann nord for Haugesund i morges. Jeg har vært her før og har meg gjerne en kanotur her hvert år i mai. I vannet går det pen ørret og den største jeg har tatt her er på over kiloen fra kano.


Det gikk en liten halvtime før det var liv bak kanoen. En fin kubbe av en ørret var gått på møresilda og gav en fin fight da den oppdaget kanoen. Før det var den nemlig rimelig spak, men da den så kanoen var den i lufta med en gang og forsøkte å slå seg av. Fin kondisjon og brei over ryggen kunne jeg konstatere da den endelig var i håven. Den fikk svømme tilbake igjen etter foto.

Ally på land

Det er god kondisjon på fisken i vannet her

Det skal ikke være lett å få et godt bilde av de

Etter en runde på vannet med to stenger ute tok jeg frokosten på land. En times fiske fra land gav to pene ørreter. En 6 hektos kubbe kjempet godt inntil jeg fikk den til lands og befridd den for møresilda. Et kvarter etterpå gikk en større på, rundt 8 hekto.

Omtrent 8 hekto var denne


Mistet også et par stykker og tok inn et par små i dag. Alle svømmer fremdeles rundt ute i vannet til neste gang. All fisk i dag tok 10g møresild i gull holografisk med rød rygg. Den har virkelig vist seg giftig i vår. Benytter enkeltkrok på den.


2 kommentarer:

LarsenFoto sa...

Fine bilder! Blir mer og mer fristende å skaffe seg en Ally... ;) Flott fisk også! Lykke til videre med fiskinga!

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for hyggelig kommentar til innlegget! Ally kan anbefales! :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.