søndag 11. mai 2014

Ettermiddagstur


Etter en fangstløs morgentur måtte det bli en ettermiddagstur som plaster på såret. Et vann litt øst for der jeg bor tok jeg derfor turen til etter middag i dag.

Vannet her inneholder pen ørret vet jeg. Åtte hekto er rekorden min her, men jeg har hørt om langt større. I ettermiddag ble det fast fisk på første kastet. Ingen stor å snakke om. To hekto kanskje.


I løpet av halvannen time ble det oppsummert fem ørreter i håven. De to største bikket vel halvkiloen akkurat tenker jeg. God kondisjon på fisken er det her og de kjemper godt. Det var en blank holografisk 10g møresild med blå rygg som ble best mottatt i dette vannet i ettermiddag.

God kondisjon på ørreten i dette vannet


Krysser fingrene for finvær til helga. Da bærer det til fjells igjen antar jeg. 17.-maitoget står jeg over. Fjellørreten frister langt mer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.