lørdag 12. desember 2015

Livsfarlig føre


Med hjertet i halsen bar det i sneglefart nordover i bilen på underkjølt regn i morges. Livsfarlig føre på veien!

Da jeg krysset veien etter å ha parkert bilen var det på håret at jeg ikke gikk på ryggen på glatta ute på asfalten. Makan til glatt og skummelt føre har jeg sjelden opplevd.

Ellers var fisketuren i formiddag lite dramatisk. Jeg ville en siste gang forsøke meg etter røya med medbrakt nytt røyeagn. Lang stang var medbrakt, men det var ikke til hjelp. Forøkte også med dupp.

Det var Frode på Salar Sportsfiske som sendte med meg dette da jeg var innom sist. Etter å ha sett denne videoen der agnet er i bruk må man jo ha trua!


Jeg så ikke en eneste fisk på røyeplassen mellom regnskyllene. Er leken over kanskje her? På sluk hadde jeg et par kraftige kjenninger, men sitte ville fisken ikke. Om det var røye eller ørret er ikke godt å si. Begge artene finnes i vannet. Kan det bare fryse på så blir det kikkfiske her i vinter. Det er sikkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.