torsdag 21. november 2019

Helt på tampen


Jeg fikk til en tidlig ettermiddagstur i dag nesten rett fra jobb. Med tidlig fri torsdager framover nå, ja så gir det slike muligheter.

Det er virkelig helt på tampen nå, fisket i ferskvann med haspelstanga. Jeg gjorde et forsøk etter røya i ettermiddag, men den halvannen time jeg forsøkte, så var det kun to napp, som indikerte liv uti der.

Ikke så jeg fisken heller, som jeg har gjort tidligere i høst, når de har kommet sigende etter sluken helt inn mot land. Jeg skal aldri si aldri, og det kan godt være jeg forsøker en gang til i høst er det mildt i lufta.

I ettermiddag var det 6-7 varmegrader i skogen da jeg gikk fra bilen. Det har vært minusgrader de siste nettene, men fiskevannet lå helt isfritt.

Til helga blir det nok mest trolig fjordfiske. Det er meldt enda mildere temperaturer. Det passer meg fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.