fredag 15. november 2019

Ally i vinteropplag


Ally ble i dag demontert og pakket ned for vinteren. Det blir noen måneder nå til nye turer på vann og vassdrag.

Det er normalt i disse tider at Ally pakkes ned for vinteren. Jeg hadde en forsiktig tanke om en kanotur sist helg, men jeg sto over. Det var rimelig stille vær, men ganske så kjølig da. Nå får det vente til neste år.

Denne dagen pleier jeg også å oppsummere kanoturåret i det Ally er i hus:

Onsdag 3. april i år ble Ally montert opp for sesongen på terrassen. Helga virket nemlig svært lovende værmessig for kanotur og det ble det også. To teltnetter på Skorpeneset på vakre Vigdarvatnet fikk jeg i aldeles nydelig vær. Snakk om fin sesongåpning!


Det gikk noen uker før jeg var på vannet igjen med Ally, men 1. mai ble det tur. Da traff vi også på Frank og Johnny i Franks Ally. Fiskefangst ble det også.


Mot slutten av mai måned ble det tur igjen lokalt og nå til Liervatnet. Et finfint vann å padle kano og fiske.


I juni ble Ally demontert og pakket inn i bilen for tur på Nordkalotten. Der ble det 10 flotte dager i Vätsäri ødemarksområde sammen med Frank i juli. En utrolig flott rundtur!


Det var ikke før i slutten av august jeg var på vannet med Ally igjen og da tilbake på Vigdarvatnet. En vindfull tur som ble litt mer dramatisk enn jeg liker, men det gikk fint.


Første lørdagen i september ble Ally satt på vannet for kanotur for siste gang denne sesongen. Liervatnet og en teltnatt der var igjen målet. En finfin kanotur med villmarksstemning ble det.


Det ble bare seks kanoturer da, denne sesongen mot åtte i fjor. Litt for få for jeg hadde håpet på et par til denne høsten, men sånn er det nå bare. Nå blir det trolig ikke før ut i april til våren at Ally igjen er på vannet.

Det blir likevel en "kanotur" seinere i høst, men da kun i ord og bilder. Holder nemlig foredrag for Haugesund turistforening 11. desember om den fine turen jeg og Frank hadde gjennom Rogen og Femundsmarka i 2018. Den turen skal bli artig å fortelle om.

Ved å klikke på etiketten #allykano her på bloggen får du tilgang til alt jeg har skrevet om allykanoen min og turer med den. Mer enn 80 blogginnlegg til nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.