lørdag 30. november 2019

Siste dag i november


Det var såpeglatt på veien i morges og jeg var spent på om jeg kom meg av gårde for en siste fisketur i november.

Underkjølt regn hadde gjort det skummelt glatt på vei ut på hovedveien hjemmefra, men det gikk heldigvis greit. Neste utfordring var om jeg kom meg helskinnet ned den lange bakken til Lie badeplass ved Skjoldafjorden.


Det gikk heldigvis fint det også, for Lie badeplass er fiskeplassen å være på en dag som denne da man kan fiske med ansiktet mot sør og nyte de siste strålene fra novembersola. Denne plassen ligger fint sørvendt.


Jeg forsøkte første halvtimen med fluestanga, men kun én kontakt kunne jeg notere. Deretter ble slukstanga montert opp.


Den gav fangst på første kastet og det ble bortimot tosifret antall i løpet av de timene jeg fisket meg fram og tilbake langs stranda.


Ingen store å snakke om, den største kanskje opp i halvkiloen. En dobbelt så stor var etter sluken helt på tampen, men ta ville den ikke.


Jeg burde nok også hatt et lag til inne i vadebuksa, for det var småkjølig å stå lenge i sjøen om gangen. Neste gang blir det flere lag.


Nå blir det trolig ikke fisketur før neste helg igjen. Travle uker på jobb nå med rettebunker også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.