lørdag 16. november 2019

Småkjølig formiddagstur


Det var ikke mer enn et par-tre grader da jeg gikk fra bilen i morges mot fiskeplassen. Regn i lufta også.

Jo, det var småkjølige timer i formiddag der jeg fisket. Egentlig bra bett i dag, med tosifret antall i håven, der den største faktisk må ha vært rundt halvannen kilo!


En nydelig gyteklar sjøørrethann var nemlig sistemann i håven i dag på turen. Den var fire fem ganger i lufta, men enkeltkroken satt bra.
Jeg var rask med å avkroke den flotte ørreten og fikk et bilde på den gummierte håven før jeg sa adjø i vannkanten til ørreten.

Trolig er den på vei mot en bekk i fjordarmen jeg besøkte i dag. Den var virkelig i godt hold ørreten, klar for kampen om damene i gytebekken. Håper han lykkes.


En torsk var også en snartur på land før den også fikk svømme ut igjen.

Fin tur i dag. Ny tur i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.