søndag 10. november 2019

Kjølig helg


Det har vært en kjølig helg og i morges så var temperaturen ned i 7 kalde grader da jeg gikk fra bilen.


Fiskevannet var heldigvis ikke frosset til, til tross for flere dager med kalde minusgrader. Det er nok ennå litt varme igjen i vannmassene som hindrer at det fryser.


Jeg ville gi et forsøk på røya igjen i morges, men den var vanskelig. Et titalls ganger hadde jeg både en og to og tre fine hannrøyer etter sluken med flua bak, men de var ikke så hissige og svømte bare rolig etter uten å nappe borti.


Litt frustrerende å se på slikt og jeg forsøkte litt etter ørreten som faktisk viste seg flere ganger i overflaten i frostrøyken over vannet. Utrolig å se.


Det ble til slutt en liten tass av en ørret som fort frøys til is. Jeg la den ut til ørna da jeg dro videre etter en to timers ferskvannsfiske.


På neste fiskeplass, ja så var det litt mildere i lufta, sørvendt som den er. Nå var det sjøørreten jeg ville forsøke i en isfri fjordarm, men den bare snuste på sluken den som var etter.


To makrell ble det til slutt før jeg satte nesa hjemover etter fine timer på tur i dag.


Det meldes litt mildere vær til uka, som blir travel på jobb, men til helga blir det i alle fall tur igjen regner jeg med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.