fredag 14. februar 2020

Bergans Microlight Jacket


Har du lest bloggen fra første blogginnlegg og fram til i dag, ja da har du nok kanskje lagt merke til nettopp denne jakka fra Bergans.


Kanskje burde jeg vært sponset av Bergans med tanke på nettopp dette innlegget, men det er jeg ikke. Vil de det, ja så er det jo bare å ta kontakt med meg.


Det er heller ikke første gang jeg forteller om denne jakka, eller anorakken om du vil her på bloggen. Den har vært nevnt noen ganger og er å se på turbloggeren på et utall bilder her på bloggen.


Jeg har slitt ut noen eksemplarer av denne lette turjakka som jeg har vært svært så fornøyd med. For slites ut gjør de.


Den har holdt vinden ute, og har en svært god passform til min atletiske kropp. I tillegg er den relativt lett. Veldig vanntett er den ikke, men den tørker svært raskt skulle den bli våt.


Den er også stor nok i størrelsen til at jeg kan ha ei tynn dunjakke innafor. Det liker jeg godt og da får jeg brukt jakka også vinterstid.


Jeg har vært litt redd for at jakka skulle forsvinne fra sortimentet til Bergans opp gjennom årene, men den har holdt seg fram til i dag.

Foto: Frank Bergtun

Jakka er svært enkel noe jeg liker godt. To lommer og ei hette som kan snøres igjen over capsen.


Med nål og tråd, pluss superlim har jeg når det har vært nødvendig fikset slitasjedeler på jakka, som f.eks, borrelåsstrammingen på håndleddene på ermene. Da holder de et par år til.


Her om dagen fant jeg jakka på Bergans outlett på nett til en ok pris. To nye eksemplarer hentet jeg på posten i dag. Da er jeg godt skodd for flere sesonger framover. De to jeg benytter per i dag er ennå ikke utslitt.


At det finnes jakker i dette segmentet som anses langt bedre av eksperter er jeg ikke i tvil om. Likevel har jeg ikke brukt tid på å lete etter de. Jeg er fornøyd med denne til bruken min.


Lett er den også. Godt under 300g på min vekt og lite pakkevolum. Et ganske viktig kriterium hos meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.