søndag 2. februar 2020

Februarørret!


Det var jaggu ikke verst vær i dag, de første timene på fisketuren i vakre Sveio. Litt kjølig var det dog.

Ikke mer enn fattige to og en halv plussgrad var det da jeg gikk fra bilen i formiddag retning fiskevannet. Da sola tittet fram ble det litt mer levelig.


De timene jeg fisket i formiddag så ble det to ørreter i håven, en mistet og flere kjenninger. De var ikke veldig store ørretene, rundt 2 hekto den største kanskje. Begge ble tatt på land da i kultiveringsøyemed, noe jeg pleier å gjøre i dette vannet.

Det var på julepynten og en møresild i gull holografisk og rød ørretene tok i dag. Det er moro når brunørreten er våknet. Det er meldt mildt vær utover i februar også. Det blir nok mer fiske etter brunørreten da.

Nå blir det nok ikke særlig mye tur å snakke om før neste helg antar jeg, vel bortsett fra turen jeg skal snakke om på onsdag da. Da holder jeg nemlig foredrag hos Salar Sportsfiske om viddeturen sist sommer. Det blir hyggelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.