søndag 18. oktober 2020

Medio oktober

 

Oktober er passert midtveis denne uka og det er langt kortere dager enn for bare noen uker siden. Høsten har bitt seg fast.

Jeg hadde et håp om en tur med båten i dag. Det har ikke blitt så mange av dem siden den ble innkjøpt i august. Burde jo fått til noen flere. I stedet ble det en tur med fiskestanga i den kalde nordavinden i formiddag.

Ikke mer enn 6-7 grader viste termometeret i bilen der jeg var innom med fiskestanga i dag. En kald nordlig bris gjorde det snart utrivelig der jeg forsøkte meg.

To små ørreter var all fangst i dag, og de ble tatt i et fiskevann jeg frekventerer ofte gjennom året. Begge ble tatt opp som del av kultiveringen her. Turen innom en fjordarm øst for by'n var helt resultatløs selv på stigende flo. Ikke et napp den timen jeg forsøkte.

Båten blir snart gjort klar for vinteren, men jeg har lovet meg selv at den skal bli brukt langt mer neste sesong, da blir den også med på Sørlandet til sommeren, der jeg planlegger noen uker av sommerferien neste år.

Nå griper høsten tak ser det ut for framover med ymse vær. Det skal godt vær til skal det bli flere utenetter på denne karen, men man skal aldri si aldri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.