mandag 19. oktober 2020

Over 200 000 000 til WWF!

 

Det er samlet inn mer enn 200 millioner kroner i årets TV-aksjon til WWFs prosjekter i kampen mot plastforsøpling av havet. 

Dette til tross for at et par titalls småkommuner valgte, for første gang i TV-aksjonens historie(!), å boikotte årets aksjon. Dette må være både pinlig og flaut for mange av innbyggerne her.

Disse småkommunene viser tydelig med dette at de er virkelig i utakt med framtida, og jeg velger å forbigå disse kommunene i stillhet neste gang jeg er forbi. Jeg velger heller å legge kronene mine igjen i kommuner som deltok, når jeg gjør mine innkjøp av varer og tjenester på tur.

Fra NRK

Unntaket i denne sammenheng, og på lista over, er Moskenes kommune som til tross for politisk vedtak om boikott utrolig nok samlet inn langt mer enn hva de pleier å gjøre, dette takket være fornuftige og framsynte innbyggere. All honnør til disse som utfordret den politiske dumskapen i Moskenes.

Et pussig poeng til slutt er at tre av de ovennevnte småkommunene, Bardu, Hemsedal og Flå, som boikottet årets TV-aksjon pga. WWFs standpunkt til rovdyr, alle tre har nettopp rovdyr i sine kommunevåpen, henholdsvis jerv, gaupe og bjørn. Snakk om paradoks!

Man kan ennå gi så det svir til årets TV-aksjon, helt ut desember 2020 f.eks. via VIPPS til 2133.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.