søndag 25. oktober 2020

Fin formiddagstur

 

Jeg var forholdsvis tidlig ute i formiddag for å gjøre et forsøk etter røya i grålysningen.

Røya så jeg ikke mye til den lille timen jeg forsøkte i fiskevannet etter den. Et og annet napp var å kjenne, men om det var røye eller ørret er vanskelig å si.

Neste stopp ble ved en god fiskeplass i en fjordarm øst for byen. Her har jeg fått fine fangster tidligere år, men nå var det langt mellom kjenningene.

Til slutt, etter et par småtasser, fikk jeg endelig en finfin sjøørret i håven. Den tok like ved land og gav en morsom fight. Kanskje opp i 6-7 hekto stor og fin i formen.

Den satt veldig løst på enkeltkroken og fikk snart svømme ut igjen i fjorden.

Det meldes skiftende vær framover. Noen lufteturer ut blir det nok likevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.