mandag 5. oktober 2020

Late dager på Sørlandet

 

En drøy ukes tid tok jeg på hytta i høst, på Sørlandet. Da var jeg godt forsynt med hytteliv for denne gang.

Vekslende vær er snilt sagt synes jeg, det har vært mest fuktig østavær med flere dager utrivelig vind som ikke kan brukes til mye. Senest helgas storm fra øst som gav en syndeflod av nesten bibelske dimensjoner.

Bildet øverst er kanskje det fineste fra hele den lange uka og ble tatt aller siste morgen før jeg satte meg i bilen og dro nordover igjen. Nesten litt trist.

Joda, jeg har kost meg masse på hytta i høst, skal ikke legge skjul på det akkurat. Gode bøker, gode filmer, god mat og god drikke er inntatt. Dette i tillegg til fine, men noe korte turer i nærområdet.

Sykkelen har vært i bruk bare to ganger, en på vakre Underøy og en helt i nærområdet.

Noen fiskefangster, nei det er det ikke å skrive hjem om. Ørretene langt under minstemålet fikk alle svømme ut igjen selvsagt, de få som beit på.

Hytta er i alle fall stengt ned for vinteren nå, men det kan slumpe til at jeg tar turen også ned helt på tampen av året. Det har skjedd de siste årene.

Nå er det en liten uke igjen av høstferien på mine kanter av landet. Jeg håper jeg får brukt de dagene til noe fornuftig.

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.