søndag 14. mars 2021

Midt i mars

 

Jeg slapp unna regnværet de to timene jeg var ute i formiddag med fiskestanga.

Det var meldt fuktig vær i dag, men da det lysnet litt i formiddag og regnværet tok en pause, ja da fikk jeg meg en luftetur.

Det var den første halve timen det var napp å kjenne, og det var julepynten som var mest interessant. Pussig nok så ble det ingen i håven. Det var akkurat som de bare slo borti sluken. Neste gang skal jeg starte ut tidligere på dagen.

Den største naturopplevelsen i dag var da en spurvehauk satte seg på en grein knappe to meter fra meg, i hodehøyde. Det så ut som en hann, liten som den var også. Den regnes som trekkfugl hos oss og har kanskje da nettopp ankommet. En skikkelig morsom opplevelse som selvsagt ikke varte mer enn et sekund og to før den lettet og fløy inn i skogen.

Jeg er litt bedre i kastearmen etter ukesvis med smerter og det var helt greit på fisketuren i dag. Kun en ibux trengte jeg. Det tegner altså bra slik sett helsemessig. På den annen side så sitter vi lærere i min hjemby på nåler for tiden. Det er smitte på flere skoler i området og jeg venter bare på telefon om karantene. Jeg liker det ikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.