søndag 17. mars 2024

Freezing cold i morges!

 

Jeg hadde håpet på litt mildere vær i morges enn de knappe 2 gradene termometeret viste da jeg gikk fra bilen.

Inne i vika som var målet i morges der lå det tynne isflak fra nattas minusgrader og duppet i sivet, men kulda til tross så var det ørret på sluken på første kastet faktisk.

Ørreten var med helt inn på land i mitt forsøk på å landdra den inn på mosen i vannkanten, men der slo den seg av og fikk reddet livet med noen sprell før jeg nådde fram.

På andre kastet så var det en fin ørret etter sluken helt inn til steinen jeg sto. Flere forsøk på å nappe i sluken gjorde den før den snudde og svømte innover vika igjen.

På femte eller sjette kastet var ørreten med helt inn på land og måtte bøte med livet. På størrelse med den fisken jeg tok i et annet vann i går.

Den iskalde brisen fra øst i morges gjorde at jeg måtte pause flere ganger for å få varmen i fingrene, selv med hansker på. Det var skikkelig kjølig og ikke mye le for vinden der jeg var.

Etter en god halvtimes tid var den største i dag på og gjorde turen i morges virkelig fin der den tok den svarte, lille, modifiserte abu-sluken tett ved land. Den dro vekta ned til fine 540g og ble tatt med som middagsfisk i dag.

På vei tilbake mot bilen etter en drøy times fisketur så tok jeg et siste kast inn i en sivbevokst vik og der var siste og tredje ørret på. Den var en knapp hekto lettere, enn den største i dag. Alle tre på land i dag var virkelig i godt hold synes jeg. Det viser godt de gode forholdene i dette vannet.

Det blir nok tilbake til dette vannet om ikke lenge tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.