søndag 24. mars 2024

I packraften igjen!

 

Med finværet som var meldt for palmesøndagen, ja så måtte det bli tur igjen i packraften.

Så vidt en liten varmegrad viste termometeret i bilen da jeg forlot den i morges i åttetiden. Iskaldt på hendene var det der packraften ble klargjort i skyggen i vannkanten, men varmen kom litt etter litt idet jeg kom ut i morgensola ute på vannet.

Det er en fantastisk følelse å gli slik helt lydløst utover en blank vannflate. Et lite vak langt der ute indikerer at det er liv under vannflaten her.

Jeg har tatt pen ørret i vannet her tidligere, men kanskje ikke så tidlig på våren som i mars. Likevel så kan det jo håpes på at ørreten trekker inn på grunt vann i sola i dag.

Det blir en fin runde rundt vannet der jeg er innom viker og grunne bukter, men ingen respons. Jeg ser et og annet forsiktig vak her og der. Mulig er det røya som også finnes her som er oppe og snapper fjærmygg som klekker i sola.

Det blir rast en times tid på en holme og der tas også dagens eneste fangst, fra land, en liten røye. Den er mangfoldig i antall her i vannet og med den på kroken så forteller det vel også at det er rimelig kjølig i vannet ennå.

Jeg gjorde i alle fall et forsøk i dag de timene jeg var utpå, men ørreten glimret med sitt fravær. At det blir en ny tur hit i vår i packraften  kan jeg nesten garantere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.