søndag 21. april 2013

Finfin formiddag i Etne


Klokka sju i morges plukket jeg opp Bjørn som jeg hadde invitert med innover til Etne. En morgenøkt etter sjøørreten i fjorden for så et lite besøk på årets villmarksmesse i bygda. Der ville vi si hei til Frode som hadde stand i år og kanskje se om det var noe spennende tilbud ellers på messa å få med seg. Klokka 11 skulle Reidar Borgstrøm (Prof.emeritus), en stor kapasitet på ørret og ørretforvaltning, ha foredrag. Noe jeg ville ha med meg.

Morgenstund ved Etnefjorden

Vi var i vadebuksene før floa var på topp litt over åtte. Lite fisk å se og vi merket også snart at det var ganske kaldt i vannet sammenliknet med forrige helg da vi også var akkurat her. Et par napp på undertegnede og et par vak så vi. En fin morgen til tross for magert fangstresultat.

Vi pakket sakene litt før ti og satte kurs mot Skakkesenteret hvor villmarksmessa var lokalisert. Første gangs besøk for meg på denne nye messa som ble arrangert første gang i fjor. Tror nok dette blir årlig framover. Rekordbesøk i går og sikkert også totalt for denne helga antar jeg. Vi trenger et slikt arrangement i vårt distrikt. Det var også ledig plass for utvidelse noterte jeg meg.

Bjørn sjekker ut standen til Salar Sportsfiske

Frode er et stort smil


Klokka 11 var det dags for foredrag med Reidar Borgstrøm. Her fikk vi et innblikk i ørretbestandene fra Etne til Hardangervidda og hva som gjør at det er så store forskjeller i disse bestandene og hvordan bestandsutviklingen lokalt kan være og endre seg over tid. Lærerikt og interessant. Kjentfolk dukket også opp på bildene til Borgstrøm på storskjermen, kanskje ikke så rart. Flott tur til Etne i formiddag!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.