mandag 8. april 2013

Sommersesongen i gang!


I går så jeg at Bjørn hadde vært borti fisk i dette vannet i Sveio. Det fristet derfor til en liten kveldstur i solnedgangen i dag. Snella jeg fikk av Frode på Salar kunne få sin debut. Den viste seg å fungere svært så tilfredsstillende. Både snella og snøret på den femdelte stanga jeg har.

Et par tre vak viste tydelig at ørreten har våknet. Jeg kunne ikke se hva de tok. En montananymfe i enden ble derfor valget på mitt snøre. Etter et par kvarter var den på. En liten feiting som gav en artig liten sesongåpning med sprut og plask. Den fikk friheten tilbake etter noen bilder. Sommersesongen er i gang. Brunørreten biter!




4 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer, Bjarne! Stilig med tidlig sesongåpning i ferskvann. Kult at du har fått vekket sjøørreten også :) Skitt fiske!

Hel-G sa...

Grattis. Her på østlandet venter vi i spenning på varmen som skal tine de 60-70cm med is på vannene. Phuuuu... Jaja bedre seint en aldri.

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for det, karer! Varmen er på vei nå ser jeg! :)

Torbjørn Wingsternes sa...

Herlig at fluesesongen står for tur. Gleder meg!

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.