onsdag 8. mai 2019

Opptur Haugesund 2019!


Endelig var det igjen tid for OPPTUR for turbloggeren. Noen år siden sist nå.

Det var sist i 2016 at jeg deltok på Opptur med en klasse, da som vikar. Nå hadde jeg som kontaktlærer igjen med meg egen klasse på tur, sammen med hele 8. trinn på skolen jeg jobber. Et sted mellom 160-170 elever!

Vi nærmer oss Tjelltjørn i sluddbygene

Siden sist jeg gikk Opptur er det foretatt noen endringer på løypa som var ny for meg, men likevel mye på kjente stier. Artig å se. Vi fulgte bl.a. deler av Haugesund på langs sin rute.

Nedover forbi Ølkånå

I år var det også virkelig skiftende, kjølig vær. Turen startet i solskinn, men etterhvert kom både hagl, sludd og regn. Det var kaldt å stå i ro for lenge.

Gjennom brannfeltet øst for Bleikemyr

Været til tross så var det lite klaging fra ungdommen underveis selv om mange ble gjennomvåte fra topp til tå. Også turbloggeren var rimelig fuktig i mål.

I bakkene opp mot Orkjå

Ungdommen kan i alle fall slå seg på brystet med å ha gått en mils vei i dag i byheiene i Haugesund, på ca. 4 timer. Det er ikke verst.


Ved målgang var det mulig å delta i uoffisielt junior-NM i støvelkasting. Om noen av mine elever gjorde det godt der, kan jeg komme tilbake til i såfall.

Noen av elevene mine ble intervjuet av TV-Haugaland etter målgang.

Igjen et flott arrangement av Haugesund turistforening. Gøy å være med på! Skulle noen av ungdommene som var med på tur i dag ha fått mersmak, så sjekk ut DNT Ung Haugesund på Facebook her.

I morgen er det årsprøve i matematikk. 6 hele skoletimer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.