søndag 26. mai 2019

Søndag formiddag


Det ble noen timers fisketur i formiddag. Den kalde nordavinden ble heldigvis jevnlig avløst av sola som varmet inni mellom.

8-9 grader var det der jeg var i dag en tur. Nordavinden var som nevnt kald, men sola brøyt gjennom skydekket titt og ofte og varmet litt. Da var det fint levelig.


De var ikke helt enkle i dag ørretene, men det ble til slutt fem i håven, derav tre små som ble tatt på land som kultivering. Aura Flake og Møreungen, begge i 7g viste seg å fange best. Kobber og rød.


De to største var fine og feite eksemplarer som jeg ikke hadde hjerte til å ta opp selv om de nok var litt under størstemålet. De tre minste var vel fra 100 til 200g store.


Fin formiddagstur i dag altså, der frokosten ble tatt utendørs. Et yrende fugleliv rundt vannet jeg var, alt fra hakkespetter, gjøk til kanadagjess.

Resten av søndagen går nok til å pakke litt for neste langhelgtur. Langhelga hos meg starter allerede kommende onsdag. Mulig avreise tirsdag ettermiddag går alt etter planen. Akkurat hvor jeg drar, ja det er usikkert ennå. Værmeldingen vil nok avgjøre destinasjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.