lørdag 12. september 2020

Dagens fangst

 

Det var egentlig sjøørreten jeg var ute etter da jeg i halv titida la kursen mot Skjoldafjorden i formiddag.

Det ble ikke lange økten på Lie badeplass i Skjoldafjorden i formiddag, før jeg gav opp. Kun noen små pinner var bortpå sluken.

Jeg la videre turen innom et godt ørretvann ikke langt unna. Der ble det snart ørret i håven. Mellom 3 og 4 hekto stor. Under halvkiloen så tar jeg de opp her. Et par tilsvarende slo seg av etter korte fighter.

I skogen langs vannet fant jeg endelig også den gode matsoppen gul trompetsopp, eller gul trompetkantarell. Nok tilbehør til både en og to middager dette. 

Den er ikke lett å se rett ovenfra denne fine matsoppen, men sett litt fra siden lyser det opp i gult på skogbunnen.

Det ble med den ene ørreten i dag. Ellers fin tur når man finner så god sopp. Det blir ut en tur i morgen også.

1 kommentar:

Mine bilder - Vivishagerom sa...

Hei
Det var en fint fangst. Det er så godt å være på tur nå om høsten, og kunne plukke med seg litt av naturen.
Ha en fin søndag.

Vivi

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.