søndag 6. september 2020

Packraft på Storavatnet

 

Det ble et par små timer på Storavatnet i Tysvær i dag, i packraften, i svært så skiftende vær.

Til tross for fuktig vær denne helga har det blitt tre turer ut med fiskestanga inkludert dagens der packraften også kom i bruk. 

De to foregående turene, fredag og lørdag er ikke mye å skrive hjem om, knapt et bilde ble tatt på de turene. Turen i dag derimot ble litt mer fotografert, om enn ikke så mye.

Det er flere vann med navn Storavatnet i Tysvær. Dit turen gikk i dag har jeg dog aldri forsøkt stanga. Det er jo alltid litt spennende. Nå var jeg ikke veldig optimist, og turen var heller en rekognosering mer enn fisketur.

En tur på land gav også noen eksemplarer av den lett gjenkjennelige og gode matsoppen piggsopp. Det er vanskelig å ta feil av den.

Turen i dag startet på nesten blankstille vann, men vinden tok seg litt opp utover formiddagen. På vei tilbake mot bilen igjen stilnet det nesten helt igjen. Vekslende vær i dag med både styrtregn og solskinn inni mellom.

En ørret havnet i håven, men ingen matfisk å snakke om. Et par napp ellers på turen i dag. Like viktig i dag var å finne en god plass å kunne starte padletur på dette vannet i fra og det fant jeg virkelig.

Nå blir det trolig ikke tur igjen før til helga. Det meldes gråvær gjennom hele uka ser jeg.

1 kommentar:

Mine bilder - Vivishagerom sa...

Hei
Ser ut til at du hadde en kjempe fin tur. Det er herlig å kunne komme seg ut i naturen.

Ha en fin uke. Vivi

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.