søndag 13. september 2020

Høstlig!

 

Det ble en skikkelig fuktig opplevelse i dag de timene jeg var ute med fiskestanga.

Det var meldt, regnet, og jeg var vanntett kledd. Likevel så trakk fuktigheten inn under jakka og buksa etterhvert. Heldigvis var det lite vind i dag. Da er det levelig selv om man er litt våt i buksa.

Høstlig, er ordet som kan brukes om dagen i dag, snart midt i september. I motsetning til april, ja så er det rimelig stilt i skogen nå. Nesten litt skummelt å ikke høre en lyd. Det går beviselig mot en mørkere årstid.

Fiskemessig i dag, ja så var det utrolig dårlig. Jeg forsøkte to fiskeplasser i saltvann uten resultat og en liten halvtime i et for meg nytt fiskevann. Der var det heller ikke liv i det hele tatt.

Våt som en snått kom jeg meg hjem utpå tidlig ettermiddag. Jeg takket nei til Franks invitasjon om en ettermiddagstur i packraft. Det får jeg ha til gode en annen gang.

Det blir en rimelig travel uke på jobb, men så kan det bli tur igjen til helga. Jeg krysser fingrene for fint turvær. Jeg synes vi fortjener litt finvær nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.