torsdag 10. september 2020

En fisketur i kveldingen


Det ble en fin liten fisketur i kveldingen i dag til favorittvannet i nabokommunen. Fisk ble det også.

Jeg var mer optimistisk denne gang hit enn forrige gang jeg tok turen. Nå hadde det regnet lenge og godt i forkant og temperaturen var langt kjøligere.

Joda, det første kvarteret var det to ørreter på land og en mistet. Flere kjenninger også var bortpå møresilda, den grønne, som viste seg best. 

En times tid etter at jeg kom dukker det opp kjentfolk gjennom skogen. Det er petri brødre fra Karmøy som har tatt kveldsturen hit. Nå ville de prøve fluestanga her. 

Det er alltid hyggelig å treffe likesinnede på tur og vi får oss en hyggelig prat før jeg pakker sammen og overlater gromplassen til fluefiskerne.

Jeg håper dere også fikk fisk i håven i kveld. Vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.