lørdag 1. april 2017

Ingen spøk


1. april og ingen spøk fra min side i dag. Tidlig oppe og ved fiskevannet godt før 9 i morges.

8 grader i lufta, men mer vind enn jeg hadde forutsett. Det ble to kjølige timer med fiskestang og frokost ved bredden av dette gode fiskevannet. Jeg fant litt le for vinden bak en fjellknaus. Den har gitt le før også.


Både ny snelle og nytt snøre fikk jomfrutesten i dag og da er det ikke dårlig med kilosørret på tredje kastet allerede. Utrolig moro å kjøre en slik kubbeørret på dette utstyret. 1000-snelle Shimano Stradic CI4+ og supertynt multisnøre (Sunline Super Braid 5). Stanga er en Shimano Speedmaster 9-fot BX 3-14g som jeg bruker ofte til dette fisket.


Kilosørreten som tok den pimpa 7g Aura Flake-sluken fra Sølvkroken, får snart friheten tilbake. Den svømmer fint utover igjen etter en liten fotoseanse. Dette er andre kilosørreten fra dette vannet i vår. Det er ikke dårlig.


En halvtime etterpå er det en halvkilos i håven. Den tok på den modifiserte, svarte møresilda. Denne ørreten er stor nok til å få svømme ut igjen. Er de under halvkiloen i dette vannet tar jeg de som regel opp.


Det er minst én grunneier som fisker litt med garn i dette vannet og nå begynner det virkelig å se bra ut med tanke på snittvekt her.


Siste ørreten i håven i formiddag beit på tidligere nevnte Aura Flake i 7g. Den er virkelig en god ørretfanger den sluken. Denne ørreten er i godt holdt også, kanskje i overkant av 6 hekto stor. Jeg vipper den over håvkanten så den får svømme ut igjen til de andre.


Joda, jeg må si at snittvekten på formiddagens fangst var god. Rundt trekvart kilo snittvekt er ikke dårlig.


Jeg er svært godt fornøyd med fiskeutstyret der både stang og snelle er levert av Salar Sportsfiske som sponser bloggen. Snøret på snella har jeg fått av Profisker.no. Trolig blir dette oppsettet på denne stanga i vår.

3 kommentarer:

alixe sa...

bonjour j'aime bien les truites, c'est très bon très bon blog
alixe

Anonym sa...

Når åpnet det vannet for fiske?

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Dette vannet er åpent for fiske hele året. :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.