søndag 5. januar 2020

Vått, vått, vått!


I dag var det virkelig fuktig på fisketuren jeg hadde til en fjordarm ikke langt fra Haugesund.

Det var heldigvis langt mildere temperaturer i dag enn på fisketuren i går, mer enn 6 grader varmere faktisk. Det går an å være ute i regnværet da, så lenge det ikke blåser for mye.


Jeg fant meg en vik i le for sønnavinden i dag, og holdt ut et par timer, men da var jeg på slutten blitt noget fuktig også under skalljakka må jeg innrømme. De er tette skalljakkene, men vannet finner vei inn likevel.

Havabboren tok på denne i dag

I motsetning til i går hadde jeg langt mer kontakt med fisk i dag. Faktisk så hadde jeg en fin havabbor på igjen, men den slapp få meter fra beina mine. Litt over kiloen i størrelse vil jeg anta. Artig også at den beit på akkurat samme sted som jeg fikk de to bassene sist høst. Det må være en plass havabboren liker det der.

To halvkilos ørreter var også på en stund, men de også valgte å slippe kroken før de var i håven.

Kaffe i regnværet

Det var skikkelig regnvær hele tiden jeg var ute i dag, men heldigvis altså ikke kaldt. Likevel holdt det med et par timer. Ingen fisk i håven totalt. Ikke så farlig. Jeg vet de er uti der.

Jeg fikk forsøkt den nye haspelsnella i dag, og den svarte virkelig til forventningene. Tror ikke det var dumt å prøve noe nytt der. Den skal få kjørt seg videre utover vinteren og våren tenker jeg.

Framover er det mildvær så langt værmelderne varsler. Det blir mildt neste helg også. Ganske sikkert at det blir tur ut igjen da.

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.