onsdag 1. januar 2020

Da er turåret 2020 i gang!


Jeg forsøker hvert år å få til en fisketur første nyttårsdag hvis ok fiskevær. Det var det i år på denne første dagen i januar.

Litt etter soloppgang gikk jeg fra bilen i 6 varmegrader. Ved fjorden så gikk det en halvtimes tid før det var fangst i håven. En virkelig fin ørretplugg på kanskje 5-6 hekto i størrelse, brei over ryggen og i godt hold.


En halvtime etter så dukket Johnny opp. Jeg visste han var på vei og nå ble det hyggelig selskap på fiskeplassen.


Det var ganske lite kjenninger og kontakt med fisk i dag. Jeg hadde riktignok en torsk i håven på et par kilo før det etter en times fiske igjen var en ny ørret innom håven, litt mindre enn den første, men sprek som juling.


I totida hadde jeg på en veldig pen ørret, som nok hadde vært størst i dag, hadde den ikke slått seg av etter 10 sekunders kamp.

Johnny forsøkte både flue og sluk i dag, men var ikke like heldig som turbloggeren. Noen kvalifiserte napp kunne han fortelle om og trolig en torsk som slapp av seg selv.

Johnny ville forsøke litt til da turbloggeren satte kursen hjemover rundt halv tre etter en finfin tur i litt gråvær, som ikke gjorde noe når man er kledd for det, som vi var.

Ny tur blir det nok til helga. Lørdag ser det ut til å kunne bli ok vær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.