lørdag 23. mars 2019

Morgenstund


I dag var jeg ut døra før åtte. Kuling og regnvær på vei til fiskevannet der jeg håpet å finne le for vestavinden.

6 grader i lufta da jeg ankom vannet. Vinden kom litt i rosser over skogen og traff meg uansett hvor jeg sto. Småkjølig.


Det tok ikke mange kastene før det var fisk på, en finfin halvkilos ørret.


Etter en ørret til av samme kaliber og noen flere kjenninger og kvalifiserte napp så er det litt tyngre drag i snøret. En pen ørret har tatt Aura Flake-sluken i andre enden av snøret.


Jeg anslår vekta til kanskje 7 hekto. Etter et bilde på håven så får også denne svømme ut igjen. Like etter er det enda en i håven, også denne er stor nok til å få svømme ut igjen her.

Nå går det en halvtimes tid før jeg på siste kastet får siste ørreten på morgenturen. Den også er kvalifisert for gjenutsetting her.

Fem ørreter altså på to små timers fiske i morges, der den første timen gav mest action. Jeg rakk akkurat hjem til skiflyging på TV.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.