lørdag 16. mars 2019

Sesongen er i gang!


Jeg kan nesten med sikkerhet si nå at fiskesesongen i ferskvann er i gang. Med temperaturene som meldes neste uke, ja da er det vår.

I formiddag måtte jeg bare ut en tur. Det er nesten to uker siden sist jeg var ute med fiskestanga.


Et av favorittvannene fikk altså besøk i dag. Rundt fem pluss da jeg parkerte bilen og var i vei. Sola presset seg også fram etterhvert og da var det virkelig fint.


Allerede på første kastet var det et solid hogg på Aura Flake-sluken. Snart var også første i håven, en pen 4-5 hektos ørret. Da hadde jeg mistet en litt mindre like før.


Ørreten var såpass i størrelse at den fikk svømme ut igjen, som del av kultiveringen her. Kort etter var det en ny på, men den var en meter i lufta og slo seg av langt ute. 10 sekunder etter er det ny ørret på sluken og nå får jeg den i håven. Den er 2-3 hekto stor og tas på land.


Jeg har flere napp og kjenninger bortpå den neste halvtimen, før den største i dag er på. Den kjemper godt før jeg får den over håvkanten. Rundt 6 hekto stor antar jeg den er. Det er såvidt enkeltkroken har feste i kjeften på den.


Ørreten får snart friheten tilbake etter noen foto i håven. Den svømmer fint ut mot dypet igjen godt i hold som den var.


Det ble til sammen 4 ørreter på turen i dag. Den siste timen ikke et napp. Jeg burde kanskje vært enda tidligere ute i dag? Det får bli i morgen tror jeg. Da blir det ny tur.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.