lørdag 30. mars 2019

Tidlig ut i dag


I dag var jeg tidlig på plass ved fiskevannet med god tro om fangst. Jeg var sikker på at det burde bli fisk i håven.

Før halv åtte var jeg på plass. Tidligere turer hit i vår hadde gitt gode resultater den første timen, for så å dabbe av. Nå var jeg enda tidligere ute.

Et kontant napp hadde jeg på andre kastet, så gikk det nesten en time før nytt napp. Det var rimelig dødt.

Kvart på ni dukket Frank opp i sørenden av vannet. Han hadde snart fisk etter sluken. Ikke lenge etter hadde han også en 2 hektos på land. På turbloggeren ble det ingenting, annet enn en siste kjenning med ørreten i vannet, men ta skikkelig ville den ikke.

Det ble kjølig på slutten i regnværet og jeg gav meg litt over ti. Frank ville ta noen flere kast før han pakket sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.