mandag 4. mars 2019

Sling Braid - nytt multifilamentsnøre fra FINS


Siden august i fjor har jeg prøvd ut dette nye multifilamentsnøret fra amerikanske FINS. Det har virkelig overbevist!

Produktene omtalt her er sponset av Salar Sportsfiske, hovedsponsor på bloggen.

I over fem år har jeg benyttet FINS Windtamer på fisketurene mine, både til sjøfiske etter sjøørret og til ferskvannsfiske både i lavlandet og til fjells. Jeg har vært svært godt fornøyd med dette snøret som jeg er blitt sponset med av Salar disse årene.


Sist august altså, ble jeg igjen forespurt av Frode på Salar Sportsfiske om jeg ville prøve et nytt snøre fra FINS han hadde mottatt en prøve på fra Statene. Der FINS Windtamer besto av 4 fletta tråder, er Sling Braid fletta av 8. Det gjør det sterkere, mykere og lydløst i stangringene.

Jeg har prøvd ut et snøre i dim. 0.12 mm. Det har vært perfekt til oppsettet jeg har brukt til mitt sjøfiske, en Shimanosnelle i str. 2500 og en Shimano Speedmaster 10 fot stang.

Snøret oppleves glatt og skyter dermed lett av spolen under kast og er virkelig slitesterkt. Der jeg har sett antydning til litt oppflising på utsatte steder på andre snører, ser jeg ikke dette på Sling Braid-snøret i samme grad. Det er virkelig solide saker synes jeg. Snøret er godt brukt det siste halve året uten noe negative opplevelser. Det har fungert akkurat som forventet, helt knirkefritt.


Fram mot sommeren så legger jeg Sling Braid også på den ene 1000-snella, men da i dim. 0.10 mm. Grønn farge på dette. Et annet nytt snøre fra FINS er allerede lagt på den andre 1000-snella og forsøkt for første gang sist helg. Det er også et virkelig spennende snøre kan jeg allerede røpe!

Merk at produktene omtalt i innlegget er gratis levert bloggeren av Salar Sportsfiske, som er hovedsponsor på bloggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.