torsdag 28. mars 2019

Én i håven i ettermiddag


Med den fine temperaturen som var i ettermiddag fikk jeg meg en liten tur etter ørreten.

Det var en mild bris fra sør-sørøst i ettermiddag som gav tosifrede varme grader over fiskevannet. Det gikk likevel nesten timen før det ble action. Jeg måtte ned i en 4 grams sluk før det ble fangst ja.


Det er tydelig at ørreten i vannet har tilgang på nok næring allerede, kresne som de er. De er nemlig fine i formen alle jeg har fått i vår her. Så også denne kubben. Halvkilo stor.


Den fikk svømme ut igjen som del av kultiveringen her. Det ble med den ene i ettermiddag.


På vei hjem traff jeg igjen to av karmøykarene jeg traff her for en uke siden. Trivelig prat ble det før jeg dro hjemover. Håper det ble fangst på dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.