søndag 24. mars 2019

Tur til tre fiskevann - ingen fisk på land


Tidlig i morges la jeg i vei til tre vann jeg lenge har hatt i tankene å prøve fiskestanga i.

Det var meldt litt skiftende vær i dag og verre utover ettermiddagen. Derfor var det greit å komme tidlig avgårde. 5,5 grader i lufta da jeg la i vei fra bilen.

Nye fjellstøvler ble prøvd ut skikkelig i dag

Jeg var sist på en liten rekognoseringstur i området her en vinter for noen år siden, da uten fiskestang. Nå hadde jeg stanga med.


I sekken hadde jeg også med både termos med kaffe og frokost. I en sur vind og noen regn-og haglbyger så fant jeg en fin plass i le der frokosten ble inntatt.


I to av vannene jeg var innom i dag hadde jeg kontakt med fisk og så også fisk etter sluken helt inn mot land. Ta skikkelig ville ørreten dog ikke.


Nesten fem timers tur i dag i friskt vær i et spennende område jeg nok tar turen tilbake til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.