lørdag 23. mai 2020

Et hyggelig fugleliv rundt hytta


Jeg har et yrende fugleliv rundt hytta denne langhelga. Alle fire fuglekasser er okkupert av småfugler med unger. Det er trivelig!

Enda artigere er det at det i de fire kassene jeg har kort fra hytta, ja så er det fire forskjellige fuglearter som har tatt bolig i fuglekassene. Det er morsomt!
I "mine" tre kasser er det foruten spettmeisen som ses både øverst og i videoen her, også blåmeis og svarthvit fluesnapper.


I kassen som niesen min lagde i sløyden i 8. klasse, ja der er det et kull med kjøttmeis i år. Litt tragisk var det riktignok at jeg fant en unge død inne i kroken der. Den fikk jeg fjernet ganske raskt. Det er kort mellom liv og død blant småfuglene.
Det er som sagt virkelig trivelig med disse fuglene rundt hytta, og det er full fart fra tidlig morgen til seint på kveld i maiskogen her sør i Lindesnes kommune. Stort lenger sør kommer man ikke innenlands i korona-Norge nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.