søndag 17. mai 2020

I kano på nasjonaldagen


Når det ikke ble fjelltur på nasjonaldagen, så er en kanotur en fin erstatning. Det ble det i år.

Det var meldt litt vind i dag og den var merkbar utpå vannet der jeg kjempet i mot den første halve timen i formiddag. Lengst vest i vannet ble det mer le for nordvesten etterhvert.


Det var fisk på ganske snart etter at jeg la fra land, men ingen stor. Jeg tok den opp som kultiveringsbidrag her.



Det ble et par tre til før jeg tok landkjenning og lunsj i campingstolen. Noen friske regnbyger gjorde at skalljakka måtte på en periode, men ellers så slapp jeg unna med den lette anorakken på.
På vei tilbake mot bilen fikk jeg et voldsomt haggel- og regnvær i ryggen og en frisk bris. Det var egentlig bare å styre retningen med padleåra. Vinden gjorde resten det meste av veien tilbake.


Det ble noen fine timer med Ally denne nasjonaldagen, men de store fangstene uteble i år. Nå blir det spennende å se hva slags vær kommende langhelg vil fremvise. Akkurat hvor turen går, ja det er nemlig ganske væravhengig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.