tirsdag 21. april 2020

Fin aprilkveld


Med virkelig fine og vårlige temperaturer i ettermiddag, ja da ble det en tur ut med fiskestanga.

Etter en lang dag med hjemmekontor fra 08 til 17, ja da var det helt greit å ta seg en tur ut i vårkvelden etter ørreten. 17 hele varmegrader var det da jeg parkerte. Det er ikke ille i april her i området.


Nå skal jeg ikke lage en for lang historie ut av denne lille kveldsturen. Et par timers fiske gav ikke mer enn én ørret i håven. Den var riktignok ganske så fin, rundt halvkiloen stor. Da får de gjerne svømme ut igjen her i dette vannet, så også denne.


Jeg hadde mange kontakter og kjenninger med fisk, og mistet et par, men flere kom ikke i håven. Ørreten var rimelig selektiv på noe smått i vannfilmen virket det som. Det var en slitt møresild som virket best i kveld.


Det blir nok tur ut i morgen også, tror jeg. En litt roligere hjemmekontordag vet jeg det blir, og da kan jeg kanskje få til litt mer tur på ettermiddagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.