søndag 12. april 2020

Langs hjortetråkk på fisketur


Det ble virkelig fin fangst i dag, da jeg besøkte et litt bortgjemt fiskevann i nabokommunen.

Det er ikke mye stier å finne i dette området, men hjortetråkk er det mange av her. Noen av disse gikk i riktig retning i dag og tok meg fram til fiskevannet jeg faktisk sjelden besøker.


Det var en litt kjølig vestavind da jeg ankom vannet, og det var bare å kneppe igjen anorakken.


Ute på et lite nes var det kontakt med fisk, men sitte ville den ikke med det første. Litt senere derimot, ja da hogg den til, ørreten.


En fin fight ble det og utrolig moro også med 7-fotstanga og den lille 500-snella med 0,10 mm multisnøre på.


Ørreten var i virkelig godt hold, brei over nakken og rund i buken. Joda, det er fin fisk i dette vannet.

I tolvtida kom regnværet og vinden dreide litt mer nordlig. Da pakket jeg sammen og labbet hjemover med vinden i ryggen.


Ørreten blir middag i dag. Det meldes kald vind i morgen. Lurer på hvor turen går da. Jeg må finne le for vinden skal det fiskes.

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.