onsdag 8. april 2020

På bortgjemte stier


Det ble tur på bortgjemte stier i dag, i god dugnadsånd. Vi er jo bedt om å spre oss vi som liker å gå tur.

Fiskeutstyret var selvsagt med i sekken der jeg i formiddag ville forsøke å finne fram til et lite fiskevann jeg besøkte for mange år siden. Da kom jeg med kano, men nå ville jeg forsøke å finne veien over land.


Litt kronglete terreng er det i dette området, som jeg ikke for ofte besøker. Derfor var det hyggelig å finne en merket sti som gikk i riktig retning. Den tok meg rett på vannet etter hvert.


Det ble etter kort tid en halvkilos i håven, men den fikk svømme ut igjen i vannet. Det er rimelig dårlige gyteforhold her vet jeg.


Både på turen inn og turen ut så fisket jeg også i et mye større vann, hvor jeg har vært et par ganger tidligere. Her vet jeg med sikkerhet at det går ørret av meget fin kvalitet.


At ørreten er i godt hold i dette vannet, ja det fikk jeg bra bevist i dag. Jeg tror jeg passerte et tosifret antall i håven før jeg gav meg.


Den siste var den største i dag, kanskje et sted mellom 7 og 8 hekto stor. Den var i virkelig god kondisjon ørreten.


Jeg tok opp to av ørretene i dag. Den ene den minste i dag, den andre hadde fått kroken i øyet så den ville jeg ikke slippe ut igjen.
Det var Aura Flake i kobber og rød som viste seg å være mest effektiv i dag. Alle ørreten tok den.


Fisken i det største vannet jeg fisket i dag, ja den kan fremvise virkelig fine mønster og farger. Det er et produktivt vann, og ganske grunt. Derfor er det også nå på denne tiden av året jeg gjerne besøker dette.


I dag var det grålig vær, men ingen nedbør. Fin turtemperatur på mellom 8 og 10 plussgrader. En litt kjølig vind riktignok, der jeg ikke fant le for sørvesten.
Det blir mer tur framover. Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.