fredag 10. april 2020

Et yrende liv


Det var et yrende liv langs myrkanten der jeg var på fisketur i formiddag. Et kvekkende sangkor sang våren inn.

Med en temperatur litt mildere enn i går, samt en langt roligere nordvestlig vind, ja så var det mer levelig ute i dag, enn hva jeg opplevde i går. Da var det langt kjøligere.


Likevel, som i går så var det snart ørret på sluken, og ganske så fin fisk også. Fine farger, gylden gul.


Kort etter var det enda en ørret i håven og denne, som den første fikk også svømme ut igjen i dag.


Det var Aura Flake i kobber og rød i 7g størrelse som sikret all fangst i dag. Den virker skikkelig godt disse dagene der jeg fisker.


Den første halve timen i dag, gav tre ørreter i håven, hvor av den minste ble tatt opp som del av kultiveringen her.


Det gikk over en time godt og vel, etter den tredje ørreten, før det igjen var fisk på. Da kom det to på rappen, der den minste av disse ble tatt opp.
Jeg nevnte et kvekkende sangkor. Det var store mengder enkelte steder jeg passerte i dag. Et artig vårtegn disse amfibiene viser oss:
Det var virkelig fint ute i dag og jeg fikk også en trivelig prat med en av grunneierne i området som er godt kjent. Alltid hyggelig å få vite mer om områdene jeg besøker. Takk for praten.

Det blir mer tur i helga. Stay tuned!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.