onsdag 29. april 2020

Tredje på rad


Nei, jeg snakker ikke om ørretfangst, men om fisketurer denne arbeidsuka. Tre kveldsturer er det blitt med fiskestanga.

Det ble en tur i kveld også, men litt amputert ble den. Jeg var lovet 2 sekundmeters vind på yr, men det var det altså ikke. Vindstyrken kan nok ganges både tre og fire ganger opp.

Litt kjipt når jeg hadde ikledd meg vadebuksa og ville bruke fluestanga mest i kveld. Det ble noen kast med ei nymfe i enden, men i vindkastene som kom, så var det ikke så gøy.


Det ble etterhvert to prikkfisker på lillauren, der den ene, og minste, ble tatt opp som kultivering. Den største var også på grensen til nettopp det, men fikk under tvil svømme ut igjen.

To be "kultivert"

Den minste som ble "kultivert", ja den gav jeg til ørna som jeg ofte ser er forbi fiskevannet her. Jeg gav opp etter halvannen times tid.

Nå skal det pakkes for tur i langhelga. Det blir virkelig spennende.

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.