mandag 6. april 2020

Vårlige vinder


Det var virkelig vårlige vinder der jeg var i formiddag, opp i en liten kuling kan jeg tenke meg. Kaldt var det ikke.

Det var herlig å kunne kle seg litt lettere endelig, enn tidligere. Stilongsen er pakket vekk er helt sikkert.


Nesten 13 grader var det da jeg parkerte og temperaturen var virkelig fin der det var litt le. 16 da jeg kjørte hjem.


Det ble hele 5 i håven i dag, de timene jeg fisket. Den siste timen ikke et napp. Det er virkelig tiden nå med temperaturene som er meldt framover.


På stien langs fiskevannet møtte jeg på en liten stålorm med en noe butt halespiss. Trolig har den en gang "sluppet" halen, en overlevelsesadferd disse har. Fascinerende skapninger.


Av de fem ørretene som havnet i håven i dag, så fikk fire svømme videre, feite som de var. Den slankeste i dag tok jeg opp som kultivering her.


Det var skikkelig vårlig i skogen i dag til tross for den kraftige vinden fra sørøst. Det blir mer tur i påsken.

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.